W naszym kraju są specjalizacje, z których można generować całkiem przyjemny dochód nawet wtedy, gdy pracuje się samodzielnie w ramach działalności gospodarczej. Wiele kobiet, zalicza do takich zawodów właśnie profesję kosmetyczki. Czy słusznie? Za chwilę się nad tym zatrzymamy, by zgłębić statystyczne dane i przybliżyć ile zarabia kosmetyczka z własnym salonem.

Dowiedz się, kim jest kosmetyczka i co trzeba zrobić, by nią zostać. A na koniec sprawdź, ile zarabia kosmetyczka miesięcznie w Polsce. 

Na czym polega praca kosmetyczki?

Kosmetyczka to zawód, który skupia się na pomocy w utrzymaniu urody. Głównym celem pracy w tej specjalizacji jest bowiem wykonywanie zabiegów upiększających na twarz oraz ciało, wykonywanie makijażu wieczorowego lub dziennego, stylizacja paznokci, henna brwi i można by długo wymieniać, czym jeszcze zajmuje się kosmetyczka. Każdego dnia w gabinecie pojawiają się klienci, którzy chcą o siebie zadbać, poświecić czas swojemu ciału, by nie tylko wyglądać lepiej, ale poczuć się zaopiekowanym, zadbanym, a nawet zdrowszym. 

Praca w zawodzie kosmetyczki może wydawać się łatwa, jednak w praktyce wymaga zdobycia ogromnej wiedzy, by móc wypełniać swoje obowiązki w sposób niezagrażający zdrowi i życiu pacjentów. 

Jakie są miesięczne zarobki kosmetyczki w naszym kraju?

Zarobki na poszczególnych stanowiskach pracy mogą się od siebie różnić. Praca kosmetyczki zalicza się do tych zajęć, w których ceny są dość rozbieżne. Oczywiście pracując na etacie, bez względu na ilość pacjentów otrzymuje się takie samo wynagrodzenie. Inaczej ta kwestia wygląda w przypadku pracy w swojej firmie: tutaj zarobki zależą głównie od wielkości salonu, ilości stanowisk pracy oraz od… lokalizacji. Jeśli dziwi Cię ten wskaźnik, to musisz wiedzieć, że w dużych miastach kosmetyczki zarabiają więcej, ponieważ cena usług jest wyższa. W mniej popularnych lokalizacjach ceny usług, mimo że i jedne i drugie wymagają tyle samo czasu, zużycia produktów czy też zaangażowania, będą niższe. To zwyczajne prawo rynku usługowego, które dotyczy wielu branż. 

W Polsce zgodnie z informacjami opublikowanymi na portalu wynagrodzenie.pl średnie zarobki kosmetyczek wynoszą 4 520 zł brutto. Tylko połowa specjalistek z tej branży otrzymuje wynagrodzenie w przedziale 3 930 zł – 5 830 zł. Szacuje się, że więcej od tej ostatniej kwoty zarabia ok. 25% wszystkich kosmetyczek w kraju.

Być może zainteresuje Cię również ten temat → Jak dbać o makijaż permanentny brwi?

Ile zarabia kosmetyczka paznokci?

Kosmetyczki paznokci to popularne stylistki paznokci, które głównie w czasie pracy zajmują się malowaniem paznokci. W takiej specjalizacji ważne jest tempo pracy oraz zasady współpracy z klientkami. Im szybciej stylistka pracuje, oczywiście zachowując dokładność, estetykę i zasady higieny, tym więcej może zarobić. Decydując się na świadczenie właśnie takich usług, zarobki nie będą horrendalne, ale pozwolą się godnie utrzymać. Oczywiście, zawsze istnieje możliwość podniesienia stawek oraz wydłużenia godzin pracy.

Stylistki paznokci to często specjalistki, które świadczą usługi z dojazdem do domu. Mobilna kosmetyczka cieszy się dużym zainteresowaniem, np. wśród osób przewlekle chorych lub kobiet z małymi dziećmi, które są mniej dyspozycyjne. 

Etat czy własny salon kosmetyczny? Która opcja ma wyższe wynagrodzenie?

Z pewnością praca w swoim salonie ma znacznie większy potencjał pod względem zarobków niż etat u innego pracodawcy. A wszystko choćby dlatego, że zarobki zależą często od przedsiębiorczości, zaradności, dobrego marketingu tuż po otwarciu oraz zdolności. A w przypadku etatu, wynagrodzenie otrzymuje się zgodnie z podpisaną umową o pracę. Oczywiście istnieją systemy premiowe, ale nie każdy pracodawca je honoruje. 

Być może zainteresuje Cię również ten temat → Czy makijaż permanentny boli?

Zadbaj o stabilizację finansową i postaw na zawód przyszłości – stań się kosmetyczką

Jeśli szukasz pracy, która zapewni Ci poczucie finansowej stabilizacji, zadbaj o odpowiednie przygotowanie do zawodu. Im więcej umiejętności zdobędziesz, tym bardziej dochodowe usługi będziesz mogła proponować w swoim salonie klientom. Śledzenie rynku usług ma w tym przypadku ogromne znaczenie. Są takie, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem, jak szkolenia z makijażu permanentnego, i takie, które już odchodzą do przeszłości. Poznaj ofertę NOASKIN i wyprzedź swoją konkurencję.